WEKO3
インデックスリンク
アイテム
流通経済大学生と南オレゴン大学生の授業内交流の調査結果報告
https://rku.repo.nii.ac.jp/records/6940
https://rku.repo.nii.ac.jp/records/694068acf9b0-e6d5-459d-aad3-dbd040b62f43
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2019-02-17 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 流通経済大学生と南オレゴン大学生の授業内交流の調査結果報告 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | The Analysis of RKU Students’ Experiences of Interacting with SOU Students | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | アンケート分析 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 第二言語習得 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 学習意欲 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 文化交流 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Questionnaire Analysis | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Second Language Acquisition | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Learner Motivation | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Cultural Exchange | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ページ属性 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | P(論文) | |||||
記事種別(日) | ||||||
論文 | ||||||
記事種別(英) | ||||||
en | ||||||
Article | ||||||
論文名よみ | ||||||
その他のタイトル | リュウツウ ケイザイ ダイガクセイ ト ミナミ オレゴン ダイガクセイ ノ ジュギョウナイ コウリュウ ノ チョウサ ケッカ ホウコク | |||||
著者名(日) |
長谷川, 由貴
× 長谷川, 由貴 |
|||||
著者名(英) | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 14123 | |||||
姓名 | Hasegawa, Yuki | |||||
言語 | en | |||||
著者所属(日) | ||||||
流通経済大学スポーツ健康科学部 | ||||||
著者所属(英) | ||||||
en | ||||||
Faculty of Health & Sport Science, Ryutsu Keizai University | ||||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Since 2016, Ryutsu Keizai University (RKU) hosts five students from South Oregon University (SOU), U.S., for two weeks as a cultural exchange program. During the time of their stay, SOU students spend most of their time on campus visiting classes and interacting with RKU students. After interacting with the SOU students through a class visit, a questionnaire made by the International Affairs Office of RKU was given to the RKU students to learn about their experiences. In this study, responses of three of the classes, that interacted with the SOU students have been looked into separately for in-depth analysis of students’ experiences through interaction with the SOU students during class visits. The aim of the study is to find out whether there are any change in students’ opinions and motivation toward learning English after interacting with the SOU students. In the study, three classes that had different activities on the day of the class visit are described. Although the class size and student demographics differ among those three classes, the researcher identifies some differences and similarities among students’ opinions based on the responses. From the findings, suggestions of activities for future SOU students’ class visits that may possibly be effective for RKU students are made. | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12337018 | |||||
書誌情報 |
流通経済大学スポーツ健康科学部紀要 en : The journal of Ryutsu Keizai University, the Faculty of Health & Sport Science 巻 11, p. 95-106, 発行日 2018-03-10 |