WEKO3
インデックスリンク
アイテム
英語授業における大学生の母語使用の認識について
https://rku.repo.nii.ac.jp/records/7072
https://rku.repo.nii.ac.jp/records/7072f52556ca-01f8-4725-9a53-add700d4aade
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2019-06-04 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 英語授業における大学生の母語使用の認識について | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | College Student Views on the Use of the First Language in ELT | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | First Language (L1) | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Target Language (TL) | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ページ属性 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | P(論文) | |||||
記事種別(日) | ||||||
論文 | ||||||
記事種別(英) | ||||||
en | ||||||
Article | ||||||
論文名よみ | ||||||
その他のタイトル | エイゴ ジュギョウ ニオケル ダイガクセイ ノ ボゴ シヨウ ノ ニンシキ ニツイテ | |||||
著者名(日) |
齊藤, 隆春
× 齊藤, 隆春 |
|||||
著者名(英) | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 14365 | |||||
姓名 | Saito, Takaharu | |||||
言語 | en | |||||
著者所属(日) | ||||||
流通経済大学流通情報学部 | ||||||
著者所属(英) | ||||||
en | ||||||
Faculty of Distribution and Logistics Systems, Ryutsu Keizai University | ||||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | The present study examined Japanese college student views on the function and value of first language (L1) use in the English classroom. The first-year students at a college completed a questionnaire consisting of 11 closed questions on their views, and two open-ended questions on the advantages and disadvantages, of using L1 in English classes. The results indicate that college students perceive a positive role for L1 use in core, framework, and social functions: a core function for imparting knowledge about the target language (TL), framework function for managing the classroom, and social function for reducing classroom anxiety. While students recognize this functionality of L1 use, they also perceive L1 use as a potentially demotivating factor. The students’ conflicting views on L1 use call for further research, to investigate the optimal L1/TL distribution for maximizing TL teaching and learning. | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00251278 | |||||
書誌情報 |
流通經濟大學論集 en : The Journal of Ryūtsū Keizai University 巻 53, 号 3, p. 49(179)-61(191), 発行日 2019-01-10 |